طراحی و چیدمان در دکوراسیون داخلی


چیدمان در دکوراسیون منزل

 

1- یک پنجره بلند و باریک را می توان به توسعه دادن و پهن تر گرفتن کناره های پرده عریض جلوه داد و با شروع کردن پرده از نقطه بالاتر از پنجره به آن ارتفاع داد.
2- می توان دو پنجره ناهمگون که در کنار هم واقع شده اند را به وسیله استفاده از تنها یک کناره پرده برای هر کدام و با تزئین و جمع کردن آن در جهت مخالف یکدیگر، به صورت جالبی همگون جلوه داد.
3- و یا برای یکنواخت کردن پنجره های یک اتاق که به اندازه اشکال مختلف هستند از این روش استفاده کرد: اگر که یکی از پنجره ها کوتاه تر از دیگری باشد، چوب پرده و یا والان را به بلندی پنجره دیگر نصب کنید تا هر دو یک قد به نظر بیایند.


اتاقهای نشیمن و ناهارخوری منازل که معمولاً بیشتر از دیگر اتاقها مورد استفاده هستند بیانگر سبک و سلیقه دکوراسیون منزل شما هستند. اگر مدلهای ساده تر و اسپرت دکوراسیون داخلی را می پسندید از پرده های سبک، تور یا حریراستفاده کنید. اگر مایلید فضا رسمی و مجلسی تر جلوه کند از والان دراپه یا کرواتی، و یا کناره های آسترشده استفاده نمایید. این مدلها مناسب اکثر پنجره ها می باشند. نوع پارچه و تور، مفصل بودن طرح و یراق و آلات همگی میزان رسمی بودن طرح را بیان می کنند. پرده از نوع کلاسیک یا پارچه های متین و سنگین همراه با تور و طرحی متنوع بیانگر شخصیتی رسمی و سنتی است. امروزه از نظر دکوراسیون منزل ، به اتاق ناهارخوری بیشترین توجه را باید معطوف داشت. این اتاق می تواند عملکردهای متفاوتی در یک خانه داشته باشد . برای مثال حتی اگر در  بازسازی ساختمان به جهت اتاق کار و یا حتی قسمتی از اتاق نشیمن استفاده شود. اگر اتاق ناهارخوری شما فقط برای مواقع رسمی و مهمانی است پرده های شفاف و تورهای مرغوب و کیفیت بالا زیبائی بخش اتاق شما خواهند بود. بخصوص این که این گونه پارچه ها در مجاورت نور چلچراغها و یا نور آفتاب جذاب و درخشنده جلوه می کنند. اگر اتاق ناهارخوری شما قسمتی از اتاق نشیمن شما را تشکیل می دهد، پارچه هایی که خاصیت کنترل نور خورشیدی را داشته باشند و در عین زیبائی و جذابیت بتوانند دید از بیرون به داخل منزل را محدود کنند، توصیه می شوند. به هر حال از هر موقعیتی برای بیان احساس و سلیقه دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، حتی در مورد نقاط پر رفت و آمد خانه!در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و یا در  بازسازی ساختمان نیز باید این اصول را رعایت نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.