طراحی و چیدمان در دکوراسیون داخلی


چیدمان در دکوراسیون منزل

 

1- یک پنجره بلند و باریک را می توان به توسعه دادن و پهن تر گرفتن کناره های پرده عریض جلوه داد و با شروع کردن پرده از نقطه بالاتر از پنجره به آن ارتفاع داد.
2- می توان دو پنجره ناهمگون که در کنار هم واقع شده اند را به وسیله استفاده از تنها یک کناره پرده برای هر کدام و با تزئین و جمع کردن آن در جهت مخالف یکدیگر، به صورت جالبی همگون جلوه داد.
3- و یا برای یکنواخت کردن پنجره های یک اتاق که به اندازه اشکال مختلف هستند از این روش استفاده کرد: اگر که یکی از پنجره ها کوتاه تر از دیگری باشد، چوب پرده و یا والان را به بلندی پنجره دیگر نصب کنید تا هر دو یک قد به نظر بیایند.


اتاقهای نشیمن و ناهارخوری منازل که معمولاً بیشتر از دیگر اتاقها مورد استفاده هستند بیانگر سبک و سلیقه دکوراسیون منزل شما هستند. اگر مدلهای ساده تر و اسپرت دکوراسیون داخلی را می پسندید از پرده های سبک، تور یا حریراستفاده کنید. اگر مایلید فضا رسمی و مجلسی تر جلوه کند از والان دراپه یا کرواتی، و یا کناره های آسترشده استفاده نمایید. این مدلها مناسب اکثر پنجره ها می باشند. نوع پارچه و تور، مفصل بودن طرح و یراق و آلات همگی میزان رسمی بودن طرح را بیان می کنند. پرده از نوع کلاسیک یا پارچه های متین و سنگین همراه با تور و طرحی متنوع بیانگر شخصیتی رسمی و سنتی است. امروزه از نظر دکوراسیون منزل ، به اتاق ناهارخوری بیشترین توجه را باید معطوف داشت. این اتاق می تواند عملکردهای متفاوتی در یک خانه داشته باشد . برای مثال حتی اگر در  بازسازی ساختمان به جهت اتاق کار و یا حتی قسمتی از اتاق نشیمن استفاده شود. اگر اتاق ناهارخوری شما فقط برای مواقع رسمی و مهمانی است پرده های شفاف و تورهای مرغوب و کیفیت بالا زیبائی بخش اتاق شما خواهند بود. بخصوص این که این گونه پارچه ها در مجاورت نور چلچراغها و یا نور آفتاب جذاب و درخشنده جلوه می کنند. اگر اتاق ناهارخوری شما قسمتی از اتاق نشیمن شما را تشکیل می دهد، پارچه هایی که خاصیت کنترل نور خورشیدی را داشته باشند و در عین زیبائی و جذابیت بتوانند دید از بیرون به داخل منزل را محدود کنند، توصیه می شوند. به هر حال از هر موقعیتی برای بیان احساس و سلیقه دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، حتی در مورد نقاط پر رفت و آمد خانه!در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و یا در  بازسازی ساختمان نیز باید این اصول را رعایت نمود.

ترکیب رنگ سفید و سورمه ای در دکوراسیون داخلی


الگوی ترکیب رنگ در  دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران   حاصل همنشینی هوشمندانه دو رنگ است که حسی از زندگی در خانه ای ویلایی با دکوراسیون ویلا آن هم نزدیک به ساحل دریا به ساکنین و مهمانانش بدست می دهد؛ خانه ای با اسباب و لوازم ساده:

 

 

اتاق خوابی با مبلمان ساده  و پوشش های خوابی که با استفاده از خطوط و نقشینه های سنتی چهره ای از آرامش یک خواب آسوده  به خود گرفته است:

 

 

پرده ای زیبا که تمثیلی از فرو رفتگی در اقیانوس آبی را با حاشیه پر رنگ خود دارد. سفیدی کف و دیوارها نیز حسی از پاکی به همراه دارند که البته نگهداری آن و  بازسازی ساختمان به دشواری امکان ساز است:

 

تکرار طرح ها و نقش ها از جمله راهکارهای هماهنگ سازی در چیدمان و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران یک محیط است دراتاق ناهارخوری این تکرار خلاقانه در کاشی کف و رومیزی مشاهده می شود که بصورت شطرنجی بکار رفته است:

 

الگوی ظریف کاشی های بکار رفته در دکوراسیون آشپزخانه اپن حکایت نقش های ماندگار در ذهن است؛ به دقت به خاطره های نزدیک و تاثیرگذاری این نقش فکر کنید:

 

بی شک اتاق کار ساده شما با یک پرینت رنگی از مجموعه کارهایتان و استفاده از آن به عنوان کاغذ دیواری به یک اتاق کار با دکوراسیون اداری مخصوص به خودتان تبدیل می شود.


در مطالب بعدی ما با موضوع دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و  بازسازی ساختمان با ما باشید

سقف کاذب تایل

سقف کاذب تایل ( با نگهدارنده نمایان)

یکی از بهترین نوع پوشش برای سقف کاذب در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران است . انواع آن هم بستگی به نگهدارنده وجنس پوششی آن است . قطعات (تایل و نگهدارنده ) از بیش تعین شده با ابعاد معین ، به نام مشبک و آرمسترانگی و مینرال وبطور صحیح آن کلیک نامیده می شود . در موارد دیگر آن مشبک صحیحتر است .

متریال پوششی در این نوع سقف کاذب باید مضربی از طول و عرض شصت سانتیمتری باشد و نوع جنس آن به سفارش کارفرما است . مانند : الیاف فشرده و پلاکسی گلاس ( طلق ) و گچی و چوبی و آلومینیومی و یا موارد پیشنهادی دیگر باشد .

این نوع سقف کاذب بصورت آویزانی در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران اجراء میگردد . که بهترین آویز مفتول گالوانیزه است .
نگهدارنده آلومینیومی هم بهمین ترتیب اجرا ء میگردد ولی با اندکی تفاوت که بدین صورت می توان بیان کرد . که بر روی بدنه آن هیچ گونه شیار وزبانه وجود ندارد ، سپری ( نگهدارنده ) در طول معین تولید شده و بعداز رنگ شدن در طول شش وپنج ویا حتی کمتر به محل اجراء آورده می شود . و آن وقت به طول معین طراحی شده برش می خورد و نصب میگردد .
تنوع رنگ در سپری آلومینیومی بیشتر است و تنوع در تولید شکل ظاهری آن است، که این مورد مزیت در این نوع سقف کاذب است .


این نوع سقف کاذب را در ارتفاع ، بهتر است با زیر سازی آهنی ( پروفیل ) اجرء گردد. این شرایط بستگی به محیط ومساحت اجرایی دارد . مانند ارتفاع از کف ، بلندی پشت سقف کاذب تا سقف اصلی ( برای بیش از دو متر ) و ....

ولی در موارد اجسام سنگین تر اجراء آن محتاج به زیر سازی جدا است.

این سقف کاذب در حال حاضر از رایج ترین نوع سقف کاذب در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران در داخل کشور است .

تاثیر فضای سبز در معماری

گاه هدف ما از طراحی خرد و کوچک جلوه دادن ساختمانها و تاکید بر طبیعت است که اکثرا در سبکهای غیر رسمی و طبیعت گرا بکار می رود . و گاه احتیاج داریم بر ساختمان و بنای معماری تاکید کنیم و طبیعت را در برابر آن خرد و ناچیز جلوه دهیم که در محوطه بناهای تاریخی وآرامگاههای مقدس به چنین عملی احتیاج داریم .به عنوان مثال می توان در محوطه سازی یک شهرک مسکونی کاشت درختان بلند و گیاهکاری متراکم و نسبت زیاد فضای سبز نسبت به سطح زیربنای ساختمانها می تواند محیط خشک و سرد یک شهرک بتنی را به محوطه ای سر سبز و زیبا تبدیل نماید بر قیمت خانه های مجتمع بیفزاید وباعث آرامش و شادابی ساکنین و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران شود . ولی همین عملکرد یعنی ایجاد یک فضای سبز پر دارو درخت و متراکم در کنار یک اثر باستانی مانند برج آزادی تا کید بر ساختمان را از بین برده و در نگاه اول دید را به خود متوجه می سازدو جلوه اثر را می زداید. از سوی دیگر برج در کنار یک گیاه بسیار کوتاه مانند چمن بلند تر و با ابهت تر جلوه میکند تا در کنار یک درخت چنار بلند قامت .بنابر این انتخاب مقیاس طولی و عرضی و ارتفاعی فضای سبز هوش و ذکاوت طراح را می طلبد که اقلیم و کاربرد و فرهنگ جامعه را بشناسد و درست تصمیم گیری نماید.

  بزرگنمایی فضا با بهره گیری از فنون طراحی کاشت در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران :

بزرگنمایی فضا را از طرق مختلفی می توان انجام داد .

- از طریق قرار دادن درختان بلند در پس زمینه ، درختان متوسط قامت در میان زمینه و درختچه ها و گلها وگیاهان پوششی در پیش زمینه بازسازی ساختمان

-از طریق قراردادن درختان با بافت نرم و سبک در پس زمینه و درختان متوسط بافت در میان زمینه و درختان بابافت خشن در پیش زمینه  بازسازی ساختمان

- قرار دادن رنگهای گرم در پیش زمینه و رنگهای سرد در پس زمینه بازسازی ساختمان

بتن شفاف در دکوراسیون داخلی


بتن عبور دهنده نور، لایتراکان امروزه به عنوان یک متریال Litracon»Light Transmiting Concreteساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است که در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان و طراحی نما مورد استفاده قرار گرفته است. این متریال ترکیبی از فیبر های نوری و ذرات بتن است و می تواند به عنوان بلوک ها و یا پانل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و ترکیبی از یک متریال دانه بندی شده را تشکیل می دهند. به این ترتیب نتیجه کار صرفا ترکیب دو متریال شیشه و بتن نیست، بلکه یک متریال جدید سوم که از لحاظ ساختار درونی و همچنین سطوح بیرونی کامل همگن است، به دست می آید. فیبر های شیشه باعث نفوذ نور به داخل بلوک ها می شوند.

جالب ترین حالت این پدیده نمایش سایه ها در وجه مقابل ضلع نور خورده است.

همچنین رنگ نوری که از پشت این بتن دیده می شود ثابت است به عنوان مثال اگر نور سبز به پشت بلوک بتابد در جلوی آن سایه ها سبز دیده می شوند. هزاران فیبر شیشه ای نوری به صورت موازی کنار هم بین دو وجه اصلی بلوک بتنی قرار می گیرند. نسبت فیبر هابسیار کم و حدود 4 درصد کل میزان بلوک ها است. علاوه بر این فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و تبدیل به یک جزء ساختاری می شوند بنابر این سطح بیرونی بتن همگن و یکنواخت

باقی می ماند. در تئوری، ساختار یک دیوار ساخته شده با بتن عبور دهنده نور، می تواند تا چند متر ضخامت داشته باشد زیرا فیبر ها تا 20متر بدون از دست دادن نور عمل می کنند بلوکها می توانند در اندازه ها ی متنوع و با عایق حرارتی خاصنصب شده روی ان ها تولید شوند .

                                                                                 

این متریال در سال 2001 توسط یک معمار مجار به نام«آرون لاسونسزی» اختراع شد و به ثبت رسید و توسط هنرمندان گوناگون در تمام جهان در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازهمورد استفاده قرار گرفته است. این معمازمانیکه در سن 27 سالگی در کالج سلطنتی هنر های زیبایاستکهلم مشغول به تحصیل بود این ایده را بیان کرد و در سال 2004 شرکت خود را با نام لایتراکان تاسیس کرد و با توجه به نیاز و تمایل جامعه امروز به استفاده از مصالح جدید ساختمانی، از سال 2006 با شرکت های بزرگ صنعتی به توافق رسیده و تولید انبوه آن به زودی آغاز خواهد شد.


در مطالب بعدی با موضوع با دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران ما همراه باشید