هتل هوشمند و مزایای آن

مدیریت مصرف انرژی

یک راه حل بسیار ساده و کم هزینه برای کاهش مصرف برق و هزینه های تعمیرات و نگهداری تجهیزات خنک کننده در هتلها، خاموش شدن اتوماتیک دستگاه خنک کننده مانند split با بازشدن پنجره، در ورودی و یا عدم حضور میهمان در اطاق می باشد. و دوباره با بسته شدن در و پنجره یا حضور میهمانان در اطاق، AC روشن خواهد شد.

در مناطقی که رطوبت هوا زیاد می باشد، در صورت باز بودن در و یا پنجره، فشار بسیار زیادی به کمپرسور دستگاه خنک کننده وارد شده، باعث افزایش هزینه های تعمیرات و نگهداری این وسایل خواهد شد.

کنترل کننده سیستم دارای زمان سنج و شمارنده نیز می باشد به عنوان مثال اگر پنجره 3 بار پشت سر هم باز و بسته شود تا 10 دقیقه کولر روشن نخواهد شد یا پس از اینکه پنجره 15 ثانیه باز ماند دستگاه خاموش شود. (قابل تنظیم)



امنیت و کنترل مصرف انرژی

راه حل جامع تری که این شرکت برای هتلها پیشنهاد میدهد استفاده از قفل های کارتی RFID برای در ورودی واحد اقامتی و استفاده از همان کارت به همراه یک Card Holder به عنوان Energy Saving Unit می باشد.

در این حالت میتوان برق تمامی یا تعدادی از مصرف کننده ها ی اطاق را با قرار گیری کارت مخصوص همان اطاق در نگهدارنده کارت وصل نمود و هنگامی که میهمان کارت را بر می دارد و بیرون می رود بعد از مثلا 20 ثانیه برق کلیه واحد قطع شود.

در مدلهای پیشرفته می توان استفاده از آسانسورها و دسترسی به اماکن مختلف هتل را نیز با استفاده از همان کارت اطاق محدود و کنترل کرد. در این وضعیت کارکنان نیز کارتهای مخصوص به خود را خواهند داشت.

چگونه با تزئین در و پنجره به خانه خود جلوه دهیم؟

بیشتر از هر عامل دیگری، پنجره ها در بیان معماری دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و  بازسازی ساختمان موثر هستند. پنجره های یک خانه می توانند در اشکال مختلف باشند: بلند، باریک و وسیع و حتی یک آرک در بالا سر داشته باشند. یک تزئین مناسب برای پنجره ها می تواند زیبایی های دکوراسیون داخلی یک اتاق را چند برابر افزایش دهد. یک پرده مناسب قادر است یک اتاق بی روح را به مکانی آرامش بخش و روح پرور تبدیل کند. همچنین عاملی برای کنترل گرما و سرما و نور باشد. پرده ها جذاب ترین نقطه دید در یک اتاق هستند. بعضی از پنجره ها به خودی خود بسیار زیبا بوده و بنابراین پرده ها و تزئینات آن باید مکمل این زیبائی باشند، نه پوشاننده آن! پنجره های شما چه معمولی، چه زیبا و یا کاربردی، عامل بسیار مهمی در بیان سلیقه و معماری و  بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی هر ساختمان می باشند. هنگامی که کسی برای بار اول وارد اتاقی می شود چشمانش بی اراده به سمت پنجره ها کشیده می شوند، صرف نظر از اینکه پوشش پنجره ها از پرده سنتی، کرکره ، پارچه ای و یا حتی گیاهان زنده باشند. در اینجا اولین کاری که باید کرد نگاه دقیق به پنجره های خالی و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آن است. صرف نظر از شکل و اندازه ، یک پنجره باید به بهترین وجه ممکن تزئین و دکور شود. اندازه و مقیاس پنجره های ناهنجار را می توان با استفاده از چوب پرده های بزرگ تر از عرض پنجره، یا پرده های پهن تر و بلندتر، البته با در نظر گرفتن اندازه های یک اتاق تناسب داد. در برخی اتاقها رادیاتور یا فنکوئل در زیر پنجره قرار گرفته است. در این مواقع استفاه از تور یا حریر عملی ترین و مناسب ترین کار است. مواردی دیگر مثل اینکه آیا پنجره به داخل گشوده می شود و یا به خارج، یا اینکه پنجره بالا رونده است و یا بطور افقی باز می شود نیز باید در طراحی پرده و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و  بازسازی ساختمان در نظر گرفته شود. در ابراز سلیقه خود آزاد باشید و از اینکه گوشه ای از شخصیت خود را در طرح پرده نمودار کنید واهمه ای نداشته باشید. اما در نظر داشته باشید که این پرده ها هستند که حالت و احساس اتاق را بیان می کنند. پرده های کلاسیکی که والان و کناره طراحی شده دارند صحبت از رسمی بودن دکوراسیون داخلی می کنند. بالاروهای پفکی و والان های لَخت و ملایم ، فضایی رمانتیک برای مبلمان شما به وجود می آورند.

در مطالب بعدی ما همراه باشید با دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و  بازسازی ساختمان .

راهنمای خرید مبلمان مناسب

اگر قصد خرید سرویس مبلمانی را برای خانه تان دارید، به نکات زیر توجه کنید:

۱- در مراحل تصمیم گیری و انتخاب، ویژگی های محیط تان را نیز در نظر بگیرید: شرایط فضایی که در فکر خرید مبلمانی برای آن هستید، مانند وسعت و نور، نقش موثری در انتخاب رنگ، طرح پارچه، ابعاد، مدل، سبک و دیگر مشخصات یک سرویس مبلمان مناسب آن محیط دارا است که به پاره ای از آنها به اجمال اشاره خواهیم کرد:


الف - تاثیر ویژگی های مکان در انتخاب رنگ مبلمان: به طور کلی یک مبل از یک اسکلت اصلی چوبی یا فلزی و مقداری پارچه تشکیل شده است که با توجه به مدل آن، میزان کاربرد هر یک از این دو نسبت به هم متفاوت بوده و در نتیجه شما شاهد نمای بیشتری از چوب یا فلز و یا حتی پارچه (در مبلمان تمام پارچه) خواهید بود ولی به هر حال رنگ غالب موجود چه در پارچه چه در چوب یا فلز، می بایست با توجه به شرایط یاد شده مکان موردنظر انتخاب شود. به عنوان مثال در صورتی که نور موجود در فضا کم باشد شما با محدودیت در انتخاب رنگ پارچه و یا چوب و فلز مواجه خواهید بود. به این ترتیب که برای فضاهای کم نور انتخاب مبلمانی با پارچه و یا اسکلت تیره رنگ، نه تنها محیط را تاریکتر می کند بلکه به لحاظ دیداری از وسعت آن نیز می کاهد. حال آنکه برعکس اگر در چنین محیطی مبلمانی به رنگ روشن چیده شود، نور موجود در فضا افزایش یافته و مکان نیز بزرگتر جلوه خواهد کرد. حال در مورد فضاهایی که از نور کافی بهره مند هستند تنها عاملی که می تواند مانع انتخاب رنگ های تیره شود، کم بودن وسعت فضا است یعنی با وجود آنکه یک محیط از نور زیادی هم بهره مند باشد ولی از آنجایی که رنگ های تیره علاوه بر جذب نور خاصیت کوچک کردن فضا به لحاظ دیداری را نیز دارا هستند، کاربرد مبلمان تیره در فضای کوچک و حتی پرنور نیز جایز نیست. حال ذکر این نکته ضروری است که در مقایسه میان دو ویژگی نور و وسعت یک فضا، اهمیت وسعت بیشتر است. زیرا مشکل کمبود نور تنها به اوقات روز اختصاص داشته که آن هم در صورت تمایل با کمک نورپردازی مصنوعی قابل جبران است. بنابراین اگر فضای مورد نظر شما نیز با وجود وسعت زیاد از نور کافی به هنگام روز برخوردار نیست، در صورت تمایل می توانید مبلمانی با رنگ تیره در محیط بچینید به شرط آنکه نورپردازی مناسب هم در روز و هم در شب انجام پذیرد.
ب _ نقش محیط در انتخاب طرح پارچه مبلمان: همان ویژگی های فضا که در انتخاب رنگ مبلمان تاثیر می گذارند (وسعت و نور)، در انتخاب طرح پارچه آن نیز موثر هستند. در یک مبلمان بیشترین سطح امکان پذیر برای کاربرد طرح و نقش، پارچه آن است لذا پارچه انتخابی به لحاظ طرح هم می‌بایست با اسکلت مبلمان (در مبل های ترکیب چوب و پارچه یا فلز و پارچه) به لحاظ مدل، سبک و رنگ هماهنگ باشد و هم با توجه به شرایط محیط انتخاب شود. به عنوان مثال انتخاب پارچه ای برای مبلمان تمام پارچه که دارای طرح های پر و فشرده و رنگ‌های تند و تیره است هم فضایی شلوغ و درهم ایجاد می کند و هم از نور و وسعت ظاهری محیط موجود می‌کاهد در صورتی که طرح های خلوت و رنگ های ملایم برای فضای کوچک عکس نتایج فوق را خواهد داشت و در ضمن محیطی آرام و دلپذیر را سبب می شود ولی این موضوع به این معنا نیست که هرگز از طرح‌های شلوغ در فضای نه چندان بزرگ و حتی کوچک استفاده نشود بلکه به کارگیری همان طرح‌ها برای حداقل یکی از اجزای سرویس، مانند کاناپه و یا دو مبل تکی اصلی، در کنار بقیه اجزا با پارچه ساده، عاملی برای ایجاد تنوع و ترکیبی زیبا و متفاوت خواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید که برای همه اجزای یک سرویس مبلمان تنها از یک و یا حتی دو پارچه و طرح استفاده کنید بلکه شما می توانید از پارچه های مختلف با طرح ها، رنگ ها و حتی جنس های گوناگون ولی هماهنگ با هم و با محیط انتخاب کنید. این امکان برای استفاده از پارچه ای با طرح‌های متنوع، حتی در اجزای یک مبل نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید پارچه تشک کف را طرحدار و بقیه بدنه را ساده انتخاب کنید البته یکسان بودن جنس پارچه و هماهنگی طرح و رنگ آن برای این منظور ضروری است.

سقف کاذب اسپیس فریم دکوراتیو


فرم و طرح این سقف هرمی شکل است که مقطع چهار گوش آن به طرف بالا و نوک هرم به طرف پائین است .
کل سطح را همین هرمها در کنار همدیگر پوشش می دهند و در ضمن این قابلیت را دارا هستند که در چند طبقه رویهم کار شوند ، ضلع این هرم لوله آلومینیومی است که دو سر آن طوری ساخته می شود که بتوان روی هم پیچ شوند .

 

سقف کاذب اسپیس فریم از نوع سقفهای پوششی و دکوراتیو است ، زیبای خاصی این نوع سقف دارا است و جلوه خاصی به محیط می دهد .

تفاوت پارکت های قدیمی و پارکت های جدید سه لایه

مزیت های پارکت های جدید سه لایه به پارکت های قدیمی چیست؟؟؟
کارایی
در واقع نصب و اجرای کفپوش پارکت های جدید 3 لایه بسیار سریعتر و ساده تر از پارکت های موزاییکی سنّتی می باشد.ساختار و نصب پارکت های جدید 3 لایه به گونه ای است که اگر نیاز به تعمیر یا بازسازی ساختمان داشته باشد به سادگی بدون اینکه آسیبی به کف و فضای اطراف آن وارد کند انجام میشود علاوه بر این خصوصیت پارکت های جدید 3لایه را نیز می توان مانند پارکت های موزاییکی قدیمی در دکوراسیون داخلی بار و بارها مورد تعمیر و بازسازی ساختمان قرار داد.

 

 

 

مقاومت


ساختار پارکت های جدید 3لایه به گونه ای است  که علاوه بر اینکه از لحاظ شکل ظاهری بسیارشکیل تر است و همچنین طریقه نصب آن به صورت کلیک و بدون چسب است ، مقاومت آن نیز چه از نظر رطوبتی و چه از لحاظ حرارتی  بسیار بالاتر از پارکت های موزاییکی سنّتی است و در دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه بسیار کاربرد دارد

 

زیبایی شناسی
پارکت های جدید 3 لایه به دلیل اینکه طیف گسترده ای از چوب های مختلف  با درجه مقاومتی متفاوت را پوشش می دهد این امکان را به افراد می دهد که بهترین کفپوش را برای فضای مورد نظر خود انتخاب نماید در صورتیکه در پارکت های قدیمی محدود به 2 یا 3 رنگ بود.

 

 

 

محیط زیست
چون پارکت های جدید 3لایه با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید میشود نسبت به پارکت های موزاییکی قدیمی کمترین ضایعات را دارد و از این رو کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند. علاوه بر این کفپوش های چوبی چه قدیمی و چه جدید  چون از خود طبیعت است و قابل بازگشت به چرخه محیط زیست است  از این نسبت به سایر کفپوشها هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

 

صرفه جویی در وقت و هزینه
چون سرعت  نصب پارکت های 3لایه جدید  بسیار بالاتر از پارکت های موزاییکی قدیمی است بنابراین استفاده از این پارکت های جدید 3 لایه در پروژه های بزرگ دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه علاوه بر اینکه در وقت صرفه جویی می شود در نتیجه هزینه کمتری را در بر دارد.بنابراین کارفرمایان و پیمانکاران هرچه زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسند با اینکه هزینه کمتری را پرداخت نموده اند.

امروز در بسیاری از خانه ها و دکوراسیون منزل ما جای کتاب خالی است و تا دل تان بخواهد قفسه ها و ویترین ها پر است از کریستال و چینی و سایر اشیای تزیینی، که هیچ گاه از کتاب ارزان تر نبوده اند.

آدمی پرورده ی فضایی است که در آن زندگی می کند. کودکان ما لازم است از آغاز با کتاب الفت داشته باشند؛ در فضای پیرامون خود کتاب ببینند وبه کتاب خو کنند، عادت کنند، جزء زندگی شان شود و قسمتی از فرهنگ شان باشد... و این کار فقط به عمل ممکن است.

سعی کنیم در محیط خانه، قسمتی را هر چند کوچک، به کتاب و دکوراسیون کتابخانه اختصاص دهیم و به این ترتیب کتاب خواندن را وارد زندگی خود کنیم، وارد زندگی روزانه ی کودکان مان (همان نسلی که قرار است فردا را بسازد). آنان خود بعدها به ارزش و اهمیت مطالعه پی خواهند برد، ذره ذره، هم چنان که رشد می کنند و بزرگ می شوند نقش بی همتای کتاب را در شکل گیری انسانیت وجودشان آهسته آهسته درک خواهند کرد، بی هیچ وعظ و شعاری. این گفته ی کنفوسیوس را به خاطر بسپاریم که می گوید: «عمل به کار عادت درو کن، عادت به کار فرهنگ درو کن» باید کتاب خواند، فقط همین.

برای داشتن کتابخانه میتوان کارهای زیر را انجام داد:


میتوان در کمدها و طبقات زیبا با اشکال هندسی، طرحی نوین در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و دکوراسیون منزل به وجود آورد. بدین ترتیب، کتاب ها و مجلات به سادگی در دسترس اند و در مقابل دیدگان قرار می گیرند.



- در اتاق خواب به کمک چند تکه فیبر، طبقاتی با طراحی مدرن در نظر گرفته شده که چند نوع عملکرد مختلف را پوشش می دهد: به نمایش گذاشتن اشیای تزیینی، گرد آوردن کتاب هایی که اغلب به آن ها رجوع می شود، هم چنین کمدهای مینیاتوری مناسب برای لوازم کوچک یا کاغذ و قلم.


کمدها و قفسه های کتابخانه نقشی مثبت دارند: روح و جان دادن به فضایی که پیش تر، کاملاً مرده و بی هویت بوده است.


- در اتاق زیر شیروانی، کتابخانه ای ساده در کنار تنها دیوار اتاق تعبیه شده و حضور کتاب را در این فضای محدود میسر کرده است.


- در دکوراسیون منزل یا دکوراسیون مغازه و یا دکوراسیون ادری تمام دیوارهای خالی اتاق مطالعه قفسه بندی شده، تا بتوان کتاب های متعدد را در کتابخانه های جادار به گونه ای اصولی طبقه بندی کرد. آباژورهای متصل به کتابخانه با پایه های اهرمی گردان، در طول شب، نور را به هر طرف که لازم باشد هدایت و عملکرد خوبی دارند.