پله های فروشگاه نیویورک با طراحی منحصر به فرد

پله های فروشگاه Longchamp نیویورک، یکی از خاقانه ترین بینظیرین طرح هایی به شمار میرود که توسط  استودیو طراحی هدرویک در نیویورک اجرا شده است. Longchamp یک نام تجاری مشهور در تولید چرم میباشد که کار خود را در سال 1948 در پاریس آغاز کرد. سپس این برند کار خود را گسترش داده و اولین فروشگاه خارجی خود را در سال 1993 در  نیویورک تأسیس کرد. بنا به تخصص خود در زمینه چرم و پوشاک، کارفرمایان ملزم به طراحی بخصوص، لوکس و شاخص برای فروشگاه های خود شدند. در ظاهر این پله ها از پانل های شیشه ای ساخته شدند، اما بر اساس طرحی همگرا و انعطاف پذیر در سه سطح مانند پارچه های ابریشم شکل گرفته اند تا بازدید کننده را تحت تأثیر قرار دهند.
 
انحنای روبان مانند این طرح در فروشگاه های منهتن، چشمگیر و استثنایی است.استودیوی طراحی هدرویک توانسته با طرح زیبا و جالب خود یک شاخص جهانی را برای فروشگاه Longchamp ایجاد کند و طرح وی امضایی باشد برای این فروشگاه در منهتن. همچنین این استودیو با استفاده از نور طبیعی و خلق ووید در قسمت فوقانی پله ها، یک هسته مرکزی بزرگ را خلق کرده تا این عنصر بیشتر جلب توجه کند. چون به طور معمول در طراحی فروشگاه ها از پله برقی به جای پله های معمولی استفاده میشود. چنین طرحی یک راه حل مناسب و صحیح برای موفقیت بیشتر یک نام تجاری بزرگ می باشد. 
 
خلق این فرم های غیرمعمول و جدید می تواند از راه حل طراحی یک فضا به مزیتی بزرگتر تبدیل شود. فرم مفهومی و شکل زیبای آن در جلب توجه از چنین مزیت هایی به شمار می روند. طراح توانسته با طراحی یک ووید و ورود نور طبیعی بر روی راه پله ها، به دو عنصر مهم دست پیدا کند.طراح با ایجاد یک راه پله ای  که خارج از عرف می باشد، توانسته از مداخله های بی تکلیف در پشت یک ظاهر ساده و معمولی جلوگیری کند. متریال به کار رفته در ساخت این عنصر از فولاد نوردشده گرم میباشد که شش ماه صرف ساخت آن وقت صرف شده است. به دلیل یکپارچه بودن در کلیت این طرح و وزن 55 تنی آن، می بایست به صورتی یکنواخت و یکپارچه در محل نصب می شده است. نرده های شفاف به وسیله تکنولوژی شیشه های اتومبیل توسط ماده الاستیسیته انعطاف داده شدند تا با کل طرح در یک راستا و فرم قرار گیرند.

رنگ زرد در دکوراسیون

زرد: رنگ زرد نماد خورشید است و روشن ترین گل ها رابه یاد می آورد. زرد بیان کننده حقیقت و نور است. زندگی در فضایی آراسته با رنگ زرد و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود ، انسان را بسیار فعال و پرحرارت می کند. در رنگ درمانی، بیماران درونگرا، گوشه گیر و بی حال را با تاثیر مداوم رنگ زرد، فعال می کنند. افرادی که به رنگ زرد علاقه دارند، آدم هایی احساساتی، پر شور، با حرارت، جوینده، امیدوار و پرنشاط هستند. رنگ زرد هیجانی ملایم تر از قرمز القا می کند به همین دلیل رنگی فرح بخش است. زرد، رنگ بیدار ماندن، بی خوابی، هیجان، اضطراب و تلاطم فکری هم هست. زرد همچنین رنگ هوش،ذکاوت، فهم و دانایی است. وقتی رنگ زرد روی زمینه ای تاریک قرار می گیرد حالتی بشاش و امیدوار کننده پیدا می کند. رنگ زرد تیره نشاندهنده دروغ، خیانت، بی اعتمادی و شکاست. رنگ زرد از آنجایی که جزو رنگ های گرم می باشد، بسیاری از خصوصیات رنگ قرمز راداراست.

در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران برای نشاط بخشیدن به فضا کاربرد دارد
رنگ زرد در تطابق با فرم مثلث و هر شکل نوک تیز و مثلثی شکل است. مزه زرد، مزه ترش و مزه مرکبات است. رنگ زرد از نظر موسیقی به نوای ترومپت یا نواهای شبیه به آن نزدیک است. زرد باعث تحریک قوای فکری می شود به همین جهت در  دکوراسیون داخلی فضاهایی که مربوط به بحث و تبادل نظر است بیشتر از رنگ زرد استفاده می کنند. رنگ زرد در انسان، احساس سبکی و راضی بودن بوجود می آورد. در شمایل ها و پرده های نقاشی برای نشان دادن حالت روحانی مقدسان از هاله ای به رنگ زرد طلایی یا طلایی استفاده شده است. رنگ زرد، آغاز بهار است.

کاغذ دیواری و پیشینه استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

تاریخچه کاغذ دیواری و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل  در واقع به چین  قدیم برمی‌گردد. اولا به دلیل آن که آن‌ها ابتدا کاغذ را اختراع کردند و دیگر آن  که در قرن 200 قبل از میلاد اولین کسانی بودند که  با چسب برنج کاغذ را به دیوار می‌زدند.  
کاغذ دیواری نقش  مهمی در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و تزیین دیوار منازل، دکوراسیون اداری و … دارد. از مدل ساده گرفته تا طرح‌دار،  گرافیکی و جدیدا پوستر مناظر که نهایت زیبایی را به همراه دارد.  
امروزه کاغذ دیواری‌ها بسیار شاد و  متنوع هستند و حس بودن در طبیعت را ایجاد می‌کنند. بعضی از آن‌ها مانند تابلوی  نقاشی یا منظره‌ای کاملا طبیعی هستند. با توجه به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران خود می‌توانید از  آن‌ها به خصوص در جاهای کم‌نور و دلگیر یا برای پوشاندن دیوارهای آسیب‌دیده  استفاده کنید و حال و هوای آن جا را کاملا تغییر دهید.  
تنوع کاغذ دیواری‌ها آن قدر زیاد  است که انتخاب را مشکل می‌کند، ولی اگر به هدفی که دارید و رنگ و طرح مورد  علاقه خود فکر کنید، کار کمی آسان‌تر می‌شود.   به نکات زیر توجه کنید :  
- از کاغذ دیواری می‌توانید به عنوان حاشیه برای تزیین دکوراسیون داخلی اتاق کودکان استفاده نمایید و با انتخاب طرح دلخواه آن‌ها، شادی کودکانه‌‌شان را  مضاعف کنید.  
- اگر کاغذ دیواری به صورت منظره است، فقط یکی از  دیوارهای دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و دکوراسیون اداریرا با آن تزیین کنید.  
- هرچه طرح کاغذ دیواری ریزتر باشد، فضای اتاق بزرگ‌تر  نشان داده خواهد شد.  
- برای جاهای کوچک از کاغذ دیواری  ساده و روشن استفاده نمایید.  
- بعضی از آن‌ها اکوستیک بوده و به کاهش صدا کمک می‌کنند.  
- پیش از خرید اندازه دقیق و میزان کاغذ دیواری مورد  نیاز را محاسبه کنید.  
- سعی کنید کاغذ دیواری‌ها قابل شستشو و پوشش آن‌ها حتی  الامکان از مواد طبیعی مانند الیاف پنبه ، ابریشم ، مواد سلولزی و منسوجات یا  فاقد هر گونه مواد شیمیایی باشند.   

در مطالب بعدی ما با موضوع دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون فست فود و دکوراسیون رستوران و دکوراسیون اداری با ما باشید